رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله لبنان راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه + فیلم و تصاویر (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی مجلس| چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟ پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی| کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است معاون رئیس جمهور: اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است بیانیه جنبش مطالبه در حمایت از خیزش‌های اعتراضی| اسرائیل غده‌ای سرطانی است که باید حذف شود فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: معلمان سربازان خط مقدم مقابله با هجمه فرهنگی دشمن هستند سازمان ملل: ۸۵ درصد از مدارس غزه آسیب دیده‌اند آیت‌الله علم‌الهدی: هویت بخشی، رسالت امروز معلمان است| سرکوب دانشجویان در آمریکا، تابلوی لیبرال دموکراسی غرب
سرخط خبرها

شورای امنیت امروز برای توقف درگیری‌ها در غزه رای‌گیری می‌کند

  • کد خبر: ۲۰۰۷۲۷
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
شورای امنیت امروز برای توقف درگیری‌ها در غزه رای‌گیری می‌کند
شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه به قطعنامه جدیدی رای خواهد داد که خواستار «توقف فوری و پایدار خصومت‌ها» در غزه است.

به گزارش شهرآرانیوز، رویترز در این باره نوشت که شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است روز دوشنبه در مورد پیشنهادی رای‌گیری کند که از رژیم صهیونیستی می‌خواهد اجازه ارسال کمک‌ها به نوار غزه - از طریق مسیر‌های زمینی، دریایی و هوایی - را تحت نظارت سازمان ملل بر کمک‌های بشردوستانه بدهد.

دیپلمات‌ها گفتند که سرنوشت پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت به مذاکرات نهایی بین آمریکا، متحد بی‌چون و چرای تل‌آویو و دارای حق وتوی شورا و امارات متحده عربی که متن پیش نویس را تهیه کرده، بستگی دارد.

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گفت: «ما به طور سازنده و شفاف در طول کل فرآیند در تلاش برای متحد شدن حول محصولی که موفق خواهد شد، مشارکت کرده‌ایم. امارات متحده عربی دقیقاً می‌داند چه چیزی می‌تواند تصویب شود و چه چیزی نمی‌تواند - این به آن‌ها بستگی دارد که آیا می‌خواهند این کار را انجام دهند.

دیپلمات‌ها گفتند که ایالات متحده می‌خواهد لحن خود را در مورد توقف خصومت‌ها کاهش دهد. پیش نویس متنی که رویترز آن را مشاهده کرد، در حال حاضر «خواهان توقف فوری و پایدار خصومت‌ها برای دسترسی ایمن و بدون مانع کمک‌های بشردوستانه است.» مقامات سازمان ملل متحد و آژانس‌های امدادی نسبت به یک فاجعه انسانی در غزه - گرسنگی و بیماری گسترده - هشدار می‌دهند که اکثریت ۲.۳ میلیون نفر از ساکنان منطقه ساحلی فلسطین که در طول درگیری دو ماهه از خانه‌های خود رانده شده‌اند، با آن دست به گریبانند.

قطعنامه شورا به حداقل ۹ رأی موافق و بدون وتوی آمریکا، فرانسه، چین، بریتانیا یا روسیه نیاز دارد.

در اوایل ماه جاری، واشنگتن قطعنامه‌ای را در شورای ۱۵ عضوی که خواستار آتش بس فوری بشردوستانه بین رژیم صهیونیستی و حماس در غزه بود، وتو کرد. مجمع عمومی سازمان ملل متشکل از ۱۹۳ عضو هفته گذشته با رأی موافق ۱۵۳ عضو خواستار آتش بس شد.

آمریکا و رژیم صهیونیستی مخالف آتش بس هستند، زیرا معتقدند این آتش‌بس فقط به نفع حماس است. در عوض، واشنگتن از توقف در جنگ برای محافظت از غیرنظامیان و اجازه آزادی زندانیان حمایت می‌کند. پس از چندین تلاش ناموفق، شورای امنیت ماه گذشته خواستار توقف درگیری‌ها برای دسترسی به کمک‌های غزه شد. توقف هفت روزه حاصل شد، اما بلافاصله حملات صهیونیست‌ها ادامه یافت.

هدف از این پیش‌نویس قطعنامه، نظارت سازمان ملل در غزه بر کمک‌های ارسالی از طریق زمین، دریا یا کمک‌های کشور‌هایی است که طرف‌های درگیر نیستند. سازمان ملل متحد به تشکیلات خودگردان فلسطین و اسرائیل ارسال این کمک‌ها را اطلاع خواهد داد. به گفته مقامات، روز یکشنبه گذرگاه کرم شالوم که تحت کنترل رژیم صهیونیستی است، برای اولین بار از زمان آغاز جنگ به روی کامیون‌های کمک رسانی باز شد تا میزان مواد غذایی و دارویی به غزه را دو برابر کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->